4 dagen Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Corien Waals - WaarBenJij.nu 4 dagen Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Corien Waals - WaarBenJij.nu

4 dagen Praag

Blijf op de hoogte en volg Corien

04 Augustus 2013 | Tsjechische Republiek, Praag

Het zit er weer op.
Ik was alleen met een busreis naar Praag op vakantie geweest en het was erg leuk, mooi, gezellig en vermoeiend :)

1 Aug.
Vertrokken vanuit Eindhoven om half 9 en om kwart over 9 kwamen we in ons hotel aan. Interhotel Olympik ****. We konden direct eten en daarna naar de kamer douchen en slapen.

2 Aug.
's Ochtends om half 9 moesten we klaarstaan en hebben gegeten, want de bus stond al klaar om iedereen naar de stad te brengen voor de rondleiding. We hadden een Nederlandse gids, dat was wel prettig, maar helaas vonden wij het niet echt interessant wat ze te vertellen had. Ze wist veel over architecten, wie wat gebouwd had, maar ze vertelde vrijwel niets over de geschiedenis van Praag.
's Middags hadden we vrije tijd en ik was samen met de buschauffeur over de Karlsbrug gelopen, en in de Sint Nicolaas Kerk geweest in de oude stad.
's avonds aten we weer in het hotel en vertrokken we om kwart over 8 weer om naar de fonteinen te gaan. Er was iedere dag een andere show. Wij hadden de Notenkraker. De fonteinen gaven een mooie show op het ritme van de muziek en ondertussen waren er balletdansers en danseressen die het verhaal 'vertelde'. Het was erg mooi! Daarna zijn we nog een rondje gereden met de bus. We hadden eigenlijk een 'lichtjestour' maar bussen mogen de stad niet in, dus hebben we eromheen gereden.

3 Aug.
Om half 9 werden we weer opgehaald door de bus en de gids voor een rondleiding in de Burcht en zijn we samen over de Karlsbrug gelopen. Daarna hadden we anderhalf uur vrije tijd, want de meeste van ons, waaronder ik ook, hadden een extra boottocht bijgeboekt met lunch. We zijn dus met zijn allen op en terrasje gaan zitten tot de boot vertrok. Het was namelijk 38 graden, dus we konden het beste wat drinken!
Het eten op de boot was heerlijk en het uitzicht ook. Toen we terug kwamen gingen we weer met de bus naar het hotel waar we rond 5 uur aankwamen. De avond hadden we voor onszelf. Een hoop mensen gingen in de bar van het hotel zitten (buiten op het terras) om de laatste kronen op te maken, dus dat was ook erg gezellig! Er was zelfs nog vuurwerk, maar helaas wist niemand waarom dat er was.

4 Aug.
Om half 9 vertrokken vanuit het hotel in Praag naar Eindhoven waar we rond half 8 aankwamen.

Al met al was het een gezellige vakantie, veel dingen gezien!
Het is een aanrader om alleen met een busreis mee te gaan en alle excursies te doen die ze aanbieden, je ziet een hoop en er zijn altijd mensen in de bus waar je goed mee overweg kunt!